Tervetuloa | Johdanto peliin | Pisteet | Galleria

Tekijät

TekGuiden esittely

Tekijät

Tekniikan museo

Innovaattori

Ubium Oy

Teemu Laine

Internetin mahdollistaman etätyöskentelyn innoittamana Teemu on projektin aikana hakenut inspiraatiota muun muassa Afrikasta ja Itä-Aasiasta saakka. Sovellusalustan ja websivujen dynaamisten osien koodauksen lisäksi Teemu on osallistunut projektitapaamisiin, sisällön päivityksiin sekä testaustilaisuuksiin. Bittien pyörittelyn lisäksi tutkijan vaiston omaavana nörttinä hänellä on aina taka-ajatuksena muuntaa triviaalitkin asiat ja ilmiöt monimutkaisiksi tutkimusongelmiksi.

Mikko Vinni

"Onpas ollut pitkä päivä", Mikko ajatteli naiivisti huomatessaan kellon olevan jo 11 illalla ja suunnitellessaan tekevänsä jotain TekGame-projektin eteen. Totta puhuen tämä ei ollut ensimmäinen kerta — useaan kertaan hän oli jo tutkinut asioita äänekkäämpien nukkuessa. Tämän projektin aikana hän on yrittänyt pitää kurissa kaikki ne voimat, mitkä pyrkivät haittaamaan teknologian toimivuutta, kuunnellen ideoita ja salaa toivoen, ettei puhelimen ruudun läpi ryömisi enää yksikään muurahainen.

Carolina Islas Sedano

Aina siitä lähtien, kun hän alkoi saada järjettömän hyviä ajatuksiaan lapsuutensa Mexicossa, Carolina on halunnut käyttää teknologiaa järkevästi. Hän on kaivannut tapaa avustaa tiedon ja taitojen jakamisessa ystäviä ja tietoja erottavan tietämättömyyden läpi. Pian saavuttuaan Suomeen tällä vuosituhannella, Carolina alkoi hautoa yhdessä Tekniikan museon poppoon kanssa ideaa, josta myöhemmin kuoriutuisi TekGame (ja TekGuide). Aivan pian tämä idea auttaa meitä tutustumaan maailmamme ja globaalin idea-avaruuden ihmeelliseen yhdistelmään niin kuin ei ole koskaan aiemmin ollut mahdollista.


Sanna Laakkonen

Sanna tuli mukaan projektiin, kun oli aika pohtia, miltä TekGame ja TekGuide näyttävät ja mitkä visuaaliset seikat auttavat niiden käyttämistä ja ymmärtämistä. Sannan työpöydällä insinööri Iinan ja luovuuskouluttaja Aimon hahmot saivat näkyvän muotonsa, tiedot jäsenneltiin graafisesti ja luovuus- ja tieto -käsitteet ja erilaiset tehtävätyypit koodattiin väreiksi ja symboleiksi.

Tekniikan museo

Leenu Juurola

Leenu on operaation luova moottori, jolla on kaikki langat käsissään. Välillä erikokoisissa solmuissa, mutta aina oikeaan suuntaan johdateltavissa. Leenu teki pohjatyötä kuvamateriaalin suuretsinnöissä, tekstintuotannon parissa ja luovuuskysymysten laajalla kentällä. TekGamen tehtäväsisällöistä loistaa Leenun säkenöivä pedagoginen kokonaisajattelu ja internetin persoonallisuustestien parissa uhrattu aika.

Marianna Karttunen

Marianna on arkihistoriaorientoitunut kulttuurintutkija, joka teknisten yksityiskohtien sijaan pitää osuvista anekdooteista ja hupaisista tarinoista. Marianna keskittyi TekGuiden kertomuksiin, vietti yhden kesän metsästäen tehoste-ääniä ja toisen kesän etsiskellen arkistokuvamateriaalia projektin käyttöön.

Riina Linna

Riina on sisällöntuotantotiimin ilopilleri: naurava humanisti, jonka sydämessä asustaa salattu insinööri. Riinan vahvaan tietopohjaan nojaa TekGuiden kehyskertomus, ja hänen visuaalista silmäänsä on hyödynnetty monissa museon näyttelyistä otetuissa kuvissa. Riinalla on myös sormensa pelissä käännöstyössä: kieliversioissa sentään pidättäydyttiin tällä kertaa bengalin sijasta englannissa...


TekGame-pelin ja TekGuide-oppaan toteutusta on tukenut opetus- ja kulttuuriministeriö.

OKM
Copyright © 2011–2014 Tekniikan museo, Sanna Laakkonen ja pelaajat